Tillhandahålls av Riksförbundet Sveriges museer
Hej alla MuseumPlus-museer!
Flera representanter från MuseumPlus-användande museer träffades i samband med vårmötet nu i år, och vi diskuterade då framtida möten. Riksförbundet Sveriges museer skickade nyligen ut ett nyhetsbrev där de kort presenterade vårmötet 2013 (15-17 maj i Stockholm). Det är förvisso lång tid kvar till dess, men det är lika bra att vara ute i god tid.
Jag undrar helt enkelt om vi ska anordna ett nytt användargruppsmöte då, eller om ni ser behov av att ordna ett möte redan innan dess? Skicka gärna synpunkter på detta!
Taggar:
Permalänk Svar från Petra Waern hos 2 Oktober 2012 på 15.09 Tack Fredrik Andersson, bra initiativ! Vi tycker att det vore mycket fint att ses kanske redan i höst, ex. slutet av november eller i december?
Eftersom alla nu arbetat med MuseumPlus en tid, så har vi en klarare bild av vilka behov av utveckling som finns.
Kan vi i nätverket återkomma om tid och plats för ett möte?
Vänliga hälsningar,
Petra Waern (konservator)
Anders Svensson (vik. föremålsregstrator)
Göteborgs konstmuseum
Permalänk Svar från Fredrik Andersson hos 10 Oktober 2012 på 16.24 Hej,
Om det finns fler i användargruppen som har möjlighet ett till möte i slutet av november eller i december, hör av er så snart som möjligt! Ge gärna förslag på punkter som ni vill diskutera. Mötet kan gärna hållas på Livrustkammaren om det fungerar med ett möte i Stockholm.
Förslag på punkter att diskutera:
* Anslutning till K-samsök / Europeana
* Java-baserad version av MuseumPlus
* Utökning av eMuseumPlus - möjlighet till funktioner för sociala medier / Google analytics
Hej,
slutet av november eller december låter bra även för oss på LUHM.
Hälsningar
Jenny
Hej,
har det gått vidare något med detta,blir det möte i höst?
Hälsningar
/Jenny
Permalänk Svar från Fredrik Andersson hos 12 November 2012 på 16.14 Hej Jenny,
det har inte inkommit några svar här på Mötesplats museer, men om intresse finns kan vi som sagt anordna ett möte i Stockholm.
Permalänk Svar från Anders Svensson hos 16 November 2012 på 10.38 Hej!
Jag tycker att det skulle vara jättebra om vi möts nu i höst. I slutet av november (men även i december) fungerar för min del.
Jag föreslår fredag 30 november, skulle det fungera och kan vi i så fall vara hos er på Livrustkammaren?
/ Anders
Permalänk Svar från Fredrik Andersson hos 19 November 2012 på 16.00 Hej Anders!
Fredagen den 30/11 fungerar tyvärr inte för oss, men jag skickar ut en ny fråga om höst/vintermöte så får vi se om några fler svarar.
Välkommen till
Mötesplats museer
Registrera dig
eller Logga In
© 2013 Created by Bengt Svensson.
Drivs med tekniken bakom